کتابخانه ها در اندروید کار برنامه نویسی را راحت تر میکنند طوری که میتوان صفحه ای را جهت ورود یا عضویت کاربر را با چند خط کد پیاده سازی کرد که یکی از مزیت های استفاده از کتابخانه ها میباشد همچنین به دلیل استفاده از کد ها و دیزاین پترن های مختلف سرعت و پرفورمنس اپلیکیشن را به طور محسوسی بالا می برند.


در این مطلب آموزشی قصد دارم آموزش استفاده از لایبرری های مختلف,سفارشی سازی لایبرری ها و همچنین ساخت یک لایبرری سفارشی را به شما بدهم پس همراه من باشید با جلسه اول آموزش: معرفی Repository های معروف لایبرری های جاوا و اندروید


منابع یا Repository ها نقش مهمی در استفاده از لایبرری ها دارند برخی برنامه نویسان لایبرری های خود را در سرویس های مختلفی منتشر میکنند برای استفاده راحت تر توسعه دهندگان دیگر. یکی از معروف ترین منابع "جی سنتر" یا "jCenter" می باشد که به طور پیشفرض در اندروید استودیو از این منبع استفاده میشود در ادامه برخی از منابع لایبرری ها را با هم میبینیم:


jCenter

maven

mavenCentral

github


Application/build.gradle

استفاده از منابع لایبرری ها با برخی پیچیدگی ها همراه است که نیازمند کسب تجربه در استفاده می باشد. به طور معمول میتوان منابع را در داخل ماژول پروژه برای استفاده قرار داد تا وقتی لایبرری های مختلف به پروژه اضافه میشود از آن منبع دانلود شود و در برنامه کامپایل شود.


در این تصویر استفاده از منبع جی سنتر را می بینیم این کد ها در فایل build.gradle قابل تغییر میباشد.